Ny kommentar...

JK  ([email protected]) om Student = Fattig:
Lägg av för fan. 7500 spänn, skulle man inte klara sig på det? köpa saker utöver mat och hyran till bostad och studenlitteratur är lyx om man inte arbetar och gör sin försörjningsplikt.

Att du resonerar såhär är bara ett tecken på dåligt verklighetsperspektiv.

Utgifter:

Hyra ~ 3500
Mat ~ 1500
Studentlitteratur ~ 200
Hygien ~ 300
Övrigt ~ 500

= 6000

inkomster = 7500

reslutat = 7500 - 6000 = 1500

1500 spänn att göra vad du vill med,, köpa kläder nångång när man har råd och festa och träna nån gång när man har råd

vad är de för liv du eftersträvar? Parasit som kräver att andra ska betala för dig!!!!
IP: 78.69.227.226
17
svar:
Fick den här kommentaren idag av någon trångsynt person (troligen någon surgubbe som inte har varit student), dåligt verklighetsperspektiv?,  jag undrar seriöst vilken värld du bor i?!  Det är ett allmänt problem att dem flesta studenter har det svårt att ens klara sig ekonomiskt.

Redan när du säger att man kan köpa kläder och träna "ibland" så säger du emot dig själv, för du säger att det är mycket pengar att klara sig på men vilken normal människa som har "mycket" pengar kan köpa kläder och träna ibland när man har råd, för då har man ju inte råd för att man har för lite pengar?! mitt gymkort är årsbaserat och jag betalar på autogiro varje månad så jag kan inte bara gå och träna ibland hur som helst.

Hur jag spenderar mina pengar är min ensak och alla använder sina pengar på olika sätt. "Parasit" mm visst själva bidraget som man är berättigad från staten är på 2 684 kr och resten är en lånedel som man sedan måste betala tillbaka så jag undrar vem jag utnyttjar dig eller? Dem där 2 684 kr täcker knappt det du påstår en hyra kostar, tänk tänk lilla gubben. Snälla du försöker faktiskt eftersträva ett normalt, värdigt och bra liv.

Vet inte varifrån du fått dina uträckningar men enligt fattigbloggen på Aftonbladet går en student idag back ca 900kr räknat från riksnormen idiot.

http://blogg.aftonbladet.se/30258?page=8&pageSize=20
kommentar från fattigbloggen: "Jag har varit student i sex år och jobbat extra varje helg för att betala nudlar o hyra". vilket liv va? eller vad tycker ni läsare?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0