Chiafrön - Dem nya superfrönen


Nu när jag är inne på hälsa tänkte jag testa att äta chiafrön(som nästan alla talar om) som min pappa köpte till mig. Dem har höga halter av omega-3, kostfiber, högkvalitativt protein, vitaminer, mineraler och antioxidanter. Frömjölet ger en jämn blodsockernivå och binder upp till 12 gånger sin egen vikt av vatten, vilket underlättar matsmältningen och förbättrar vätskebalansen.


Chia är en vegetabilisk och glutenfri produkt vilket är ett bra alternativ för vegetarianer, diabetiker och gluten-intoleranta. Först ska man blanda ca en matsked(står så på min förpackning) med kallt vatten och sedan svälja det. När blandningen stått en stund blir det fast som gele, och smakar inget speciellt. Det ger en ökad mättnadskänsla vilket gör att den är bra vid viktminskning.


Någon som har testat?

Kommentarer
Postat av: *Em

HELLO KITTY TÄVLING! Vinn ett STORT gosedjur! Här; http://emelojs.blogg.se/2009/august/tavling-1.html

2009-08-20 @ 12:46:48
URL: http://emelojs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0